Thursday, November 02, 2006

Kalkun for alle penga

Kristin, Roger, Sondre, Marcus og lillesøster/svigerlillesøster Silje tok turen til Bergen en liten uke for ikke så lenge siden, og da inviterte Magnar på kalkunmiddag(kalkunen ble sponset av ASKO). Ingunn og Otto var også i Bergen noen dager og ble jo selvfølgelig intitert de også, og sist men ikke minst stakk Knut Egil også innom. Kanonflott gjeng. Magnar hadde aldri laget kalkun før, men det stoppet ikke han.


Til stuffing hadde vi svisker og epler(aldri smakt den type stuffing før heller, men du og da og godt det ble). Her sys kalkunen sammen med sytråd og en tynn, liten nål. Vi må bruke det vi har tilgjengelig i huset....


Bodet er dekket og Otto tar ansvar for opppkuttingen av kalkunen.

5 comments:

Anonymous said...

Jeg også syntes den kalkunen smakte veldig godt..

Benjaminson said...

beklager, renate, glemte visst og skrive at du tok ansvar for restespisingen. Beklager så masse.

Anonymous said...

hehe :) du er TILGITT!! tenkte bare eg skulle squiiise meg inn i rekkene :D

Anonymous said...

Veldig bra bilder!! Må si jeg kvapp litt da jeg så det bilde med "syinga". Jeg fikk jo bare nyte et ferdig resultat, glemte alt arbeidet som lå bak:) Deilig måltid!

Anonymous said...

så gøy å lese litt om dere, og se bilder av den vesle prinsessa! har ikke sett stort til dere siden jeg flytta opp hit, nesten litt for galt:-/ håper å se dere litt mer i tiden fremover!! -tonje- :)